Ha vállalkozó vagy, akkor a blogolás nagyon hatásos és egyszerű eszköz az érdeklődő- és vevőszerzésre. Persze időbe kerül egy minőségi blogcikk megírása, de ha jól csinálod, akkor bőven megtérül a befektetett munka.
7 pontban szedtem össze, hogyan tudod kihasználni a rendszeres bejegyzésekben rejlő lehetőségeket. Akkor is érdemes elolvasnod, ha már gyakorlott blogoló vagy, találhatsz benne olyan új szempontokat, amire eddig nem gondoltál.
1. Bizalomépítés, szakértői pozíció kialakítása
A blog remek eszköz a szakértői imázsod kialakítására. Megmutathatod az olvasóidnak, hogy mekkora tudással rendelkezel a témádban. (Persze, ez nem azt jelenti, hogy a bejegyzéseidet idegen szavakkal tűzdeld tele.) Értékes információt kapnak, ami erősíti a bizalmukat és a hűségüket.
Mint amikor bemész egy ruhaüzletbe és az eladó segít, hogy melyik ruha áll jobban, esetleg hozzáértően meg is magyarázza, hogy miért, rávezeti a szemedet, hogy mire figyelj. Amit mond, azt azután már másik boltban is tudod alkalmazni, de mégis szívesebben mész hozzá.
2. Keresőoptimalizálás
A keresőmotorok szeretik a friss, releváns tartalmakat. A blog rendszeres frissítése segít abban, hogy a keresési eredményekben előbbre kerüljön a weboldalad.
Ha jobb eredményt akarsz elérni, akkor érdemes tudatosnak lenned a témaválasztásban. Ez azt jelenti, hogy az egyes blogbejegyzéseidet egy-egy kulcsszóra építed fel.
A tevékenységedhez kapcsolódó és a célközönséged által keresett bejegyzés témákat a Google kulcsszótervező eszköze segítségével tudsz találni.
Személyi edzőként írhatsz például az egészséges táplálkozásról, hiszen a célközönségedet biztosan érdekli a téma és a keresettsége is magas.
3. Tanítás
Előfordulhat, hogy a célközönséged azért nem veszi meg a termékedet vagy szolgáltatásodat, mert nem látják, hogy miért éri meg az árát. Vagy azért nem vásárolnak újra, mert nem megfelelően használták, így nem hozta meg nekik a várt eredményt.
Tanítsd meg nekik, hogyan hozzák ki a legtöbbet a termékedből vagy szolgáltatásodból!
Táskákat készítő kézművesként írhatsz arról érthetően, hogy milyen táskaanyagok vannak, miért különleges amit Te használsz, és hogyan kell ápolni ahhoz, hogy hosszú élettartamú legyen.
Étrendkiegészítőket forgalmazó webáruházként írj arról, hogy milyen típusú vitamint mikor és hogyan érdemes bevenni a jobb hasznosulás érdekében.
4. Igényfelkeltés
A célközönséged még nem tudja, hogy szüksége van a termékedre vagy szolgáltatásodra? Vagy hogy egyáltalán létezik? A blogodban megteremtheted rá az igényt. Mint amikor meglátsz valamit a barátnődnél, és rögtön neked is kell. 🙂
Ékszerkészítőként készíts egy képekkel illusztrált bejegyzést arról, hogy egy jól megválasztott ékszer mennyire feldobja az öltözéket.
Hulladékmentes termékeket forgalmazó webáruházként arról írj, hogy mennyire leegyszerűsíti az életet, ha kevesebb szeméttel kell foglalkozni, akár a szemétdíj is csökkenthető vele.
Önismerettel foglalkozó szakemberként írj arról, hogy egy konfliktushelyzetben mennyire fontos a tudatos, nem tudatalattiból odavetett reakció, és hogy ezzel mennyire javítható a családi kapcsolatok minősége, ezáltal az otthoni légkör.
5. Újrafelhasználható tartalom
A blogcikkeidet több helyen is fel tudod használni az online marketingedben.
A frissen megírt bejegyzésedet
- rögtön megoszthatod egy Facebook posztban és kiküldheted hírlevélben,
- ha készítesz hozzá egy figyelemfelkeltő képet felirattal, akkor mehet az Instagramra, Pinterestre,
- pár gondolatot kiemelve, készíthetsz belőle „lapozós” posztot vagy rövid videót a közösségi média felületeidre,
- felolvasva készülhet belőle podcast adás,
- diasort készítve hozzá lehet belőle Youtube videó.
Ha régóta blogolsz, akkor a régi bejegyzéseidet is újraposztolhatod a fenti módokon, az új tartalmakkal váltogatva.
6. Hirdetés
Új érdeklődőket hirdetés útján leghatékonyabban értékes tartalmakkal lehet megszólítani. Egyből eladási célú hirdetést megjeleníteni nem biztos, hogy jó ötlet. Egyrészt még nem tudjuk, hogy érdekli-e az illetőt az ajánlatunk, másrészt ismeretlenül még nem bíznak bennünk.
Egy jó blogbejegyzéssel felkelthetjük az érdeklődést a témánk irányába, és egyben ki is szűrhetjük, hogy kinek releváns a termékünk vagy szolgáltatásunk.
Például fodrászként nem a szolgáltatásodat hirdeted, hanem a blogbejegyzésedet arról, hogy például félhosszú hajból hányféle frizurát lehet készíteni.
Nyelvtanárként nem tanfolyamot hirdetsz, hanem a blogbejegyzésedet, amiben egyszerű tippeket adsz az otthoni gyakorláshoz idegen nyelvet tanulóknak.
7. Saját tudásanyag
A blogbejegyzéseidet senki nem veheti el tőled. Ha rendszeresen írsz, szép kis tudásanyag gyűlik össze a weboldaladon, amit az új látogatóid vissza tudnak olvasni. Egy idő után akár könyvet vagy e-bookot is szerkeszthetsz belőle.
Például ezt a cikket online marketing-asszisztensként azért írtam, hogy
- lásd, hogy nemcsak blogcikk írásában tudok neked segíteni, de értem is, hogy milyen célból írom,
- a példákból láthatod, hogy ha nincs ötleted, abban is tudok segíteni,
- a blogolás témában is felkerülhetek a keresési eredmények közé, ami valószínűleg releváns a célközönségem számára,
- meggyőzlek, hogy miért fontos a blogolás, viszont lehet, hogy nincs elegendő időd rá és keresel egy asszisztenst, hogy segítsen neked ebben. 🙂
Ha tetszett, kövesd az Instagram oldalam!
